A Tempus Közalapítvány által kiírt pályázaton iskolánk 30 diákja lehetőségeket kap, hogy nyári összefüggő szakmai gyakorlatát Essenben teljesítse 2015. június-júliusában.

A „Szakmai gyakorlat Essenben” c. projektben három partnerintézmény működik együtt. Az egyik a Pestszentlőrinci Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola: nyelvi informatika, informatika és közgazdasági képzést végeznek, ahol a diákok könnyen adaptálható tudást szereznek későbbi OKJ szakképzettséget adó (szoftverfejlesztő, pénzügyi-számviteli ügyintéző) képesítés megszerzéséhez és felsőfokú tanulmányaikhoz.

A második intézmény az Elektropower GmbH Essenből, egy informatikai-elektronikai cikkeket gyártó és forgalmazó cég, amely üzleti tevékenysége mellett informatikai képzéseket szervez és tevékenységéből kifolyólag alkalmas arra, hogy számítástechnikai képzéseket szervez és tevékenységéből kifolyólag alkalmas arra, hogy számítástechnikai hátterükkel az elméleti képzés mellett, munkakörnyezetben, feladat-orientáltan programozhassanak náluk tanulóink.

A harmadik intézmény a – szintén esseni székhelyű – Professional Connection – Ruhr: önkéntes szakembereket gyűjtő civilszervezet. Amellett, hogy képzéseket, konferenciákat, szakmai szemináriumokat szervez, konkrét szakmai gyakorlatai, melyek megtalálásában is segítik a hozzájuk forduló képzésben résztvevőket. Ők az Elektropower képzésén kívüli szakmai programról gondoskodnak. Látogatást szerveznek a szektor képzőintézményeinél, vállalatainál, illetve kisebb cégeknél, ahol a hálózatépítést tanulmányozhatják, gyakorolhatják a szakmai gyakorlat résztvevői.

A projekt szakmai célja, hogy a tanulóink a gyakorlat során betekintést nyerjenek a német számítástechnikai iparág működésébe, megismerjék annak legfőbb sajátosságait, hogy gyakorlat-orientáltan, munkakörnyezetben, angol nyelven ültethessék gyakorlatba a tanév során megszerzett elméleti tudást (objektumprogramozás, „A” programozási nyelv használata és hálózatépítés), valamint, hogy megismerkedjenek a német informatikai képzési rendszer egyes szereplőivel, képzőintézményekkel. Emellett a résztvevők nyelvi és szociális kompetenciáinak projekt általi fejlesztése is cél. Továbbá fontos cél, hogy kísérő oktatóink számos ott gyűjtött szakmai tapasztalatát (pedagógiai módszer, új technológia, tantervi újítások) a hazaérkezést követően adaptáljuk a helyi viszonyainkra és a jó gyakorlatokat beépítsük intézményünk pedagógiai programjába, szakmacsoportos tantervébe.